گرمک

شیرین ، خنک ، دلچسب و آبدار

گرمک

شیرین ، خنک ، دلچسب و آبدار

دوستی یعنی همراهی


دوستــان! اغلب مراد از دوستی خودخواهی است    این شعار  "بی تو می میرم" دلیلی واهی است

 

ما مسافــــرهای دنیــا همسفــر بایــــد شویــــــــم    بیش و کم شاید مـراد از دوستی همراهی است

 

دوستــی را با تملک فــــــــرق باشد ، دوستــــــان!    احتــــــرام بر انتخـــــاب ِ دوسـت از آگاهی است

 

دوستــان را در دل بجوییم تا کنــار  ِ جسم خویش    مثل دریا دوست باشیم،گرچه غافل ماهی است

 

خیره در ماهی که هرشب جلوه ای دارد چه سود؟     آسمــــان ِ پـــــر ستـاره بهتر از هـر ماهی است

 

پس بجـــای دلبـــــــری با دوست ، همراهـی کنیم     یادمان باشد کـه دنیــا خانه ای سـر راهی است

 

پیـلگـــی بر دوستـــی با آن که از مـــا خسته است     سلطنت بــــر قلب او با زور شاهنشاهی است

 

حـــــرف گرمـــک گر پسندت نیست، اشکال نیست      از خـدا تا هر کجا، وجدان  ِ مـا دادگاهی است

 

 


گرمک نوشت: از پریروز که پست قبل را نوشتم به این فکر میکردم که دوستی های ما اغلب ناشی از خودخواهی ماست. انگار اینکه هر کسی روزی با ما دوست شود ارثیه پدری ماست که دیگر حق بریدن از ما و انتخاب دوست دیگر را ندارد.


در همین فکرها بودم و تمرین یکروز دور بودن از نت را می کردم که دیشب وقتی پای نت نشستم تا سر و گوشی آب بدهم دلیل حرفهای بالایم از غیب رسید و دوستی قدیمی با نظری(توهین) که گذاشته بود به من فهماند که درست فکر کرده ام.

 

دوستان! اغلب ما در شعار دادن دمکرات هستیم اما در عمل مستبد.


خیلی خودمانی بگویم روشن فکرانی هستیم که عوامانه رفتار می کنیم.


شاید برای همین است که به پرگار علاقه خاصی داریم و از دایره ذهنمان به شدت محافظت می کنیم.


و این خیلی خطرناک است . درست مثل بادکنکی در دست یک کودک که هر لحظه احتمال ترکیدنش است.


شاید اگر بجای پرگار خط کش به دست بگیریم، بتوانیم خطوط موازی(دوستان) بسیاری رسم کنیم که تا خود خدا هم هیچوقت همدیگر را قطع نکنند.

 

 

توصیه به یک دوست قدیمی: همپای بلوغ جسمی سعی کن بزرگ شوی تا جا نمانی!

نظرات 14 + ارسال نظر
صهبانا جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 09:27 http://sahbana.blogsky.com

سلام بر امید عزیزم .
فرمایشاتان به زیور شعر که آراسته می شود هر دوستی را چه قدیمی و چه جدید ، چه راضی و چه شاکی مجاب و مفتون می سازد ...

امروز روز رای گیری است ... آنها که رای میدهند مواظب باشند که نامردها را با نامزدها اشتباه نگیرند ... یک نقطه میانشان فرق است.

چشم سعیدخان!
مواظب نقطه هایش هم هستیم
اگرچه از ما دوره نامزد بازی گذشته است

قربانت

مسافر جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 09:39 http://doncorleone.blogsky.com

با صهبانا کاملا موافقم
امید جان آدرس و عکس بده جنازه تحویل بگیر
در مورد پست باید بگم تا به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
و در دایره قسمت ما نقطه پرگاریم

نامردها هیچ وقت چهره اصلیشون رو نشون نمیدن چون براشون فرقی نمیکنه ما در موردشون چی فکر میکنیم فقط میخوان سوء استفاده و نامردیشون رو بکنن و ایکاش رو در رو بودن تا آدم بتونه بفهمه کی مرد مبارزه هست و کی نامرد

آقا گشتیم نبود نگرد نیست
فعلا دوره نامردیه

داداش! ما خود جنازه ایم
جنازه روی جنازه خون و خونخواهی براه می اندازد
پس بی خیال!

فریناز جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 10:04

ممنون که جواب توهین رو با توهین میدید!

معلومه همپای بلوغ جسمی 40 ساله تون اصلااا جا نموند!!!


به هر حال دلم نمیخواد حضور شما رو هر چند خاموش در وبلاگم ببینم

مگه ارث پدری تان است؟!

مقداد جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 10:04 http://northman.blogsky.com

سلام امید خان، خوبی؟
مثه اینکه هرکی میاد باید نظر قبلی رو تأیید کنه:) من با 2تا نظر قبلی موافقم، صهبانا حرف جالبی زد؛ نامرد و نامزد فقط ی نقطه اختلاف دادن!
سعی کنیم کسی رو که میتونه به حرفایی که زده عمل کنه انتخاب کنیم;)
در ضمن، بدخواه مدخواه داری نشونش بده تا نشونش بدیم;)

نداریم اخوی!
همه دوستند


یادم رفت بگم، اصلا انتخاب نکنیم بهتر است

مقداد جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 10:26

محض احتیاط گفتما;)

خوب شد یادت رفت که بگی:))

حالا یادم اومد
میخای بگم؟

فریناز جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 11:25

با اجازتون بله

معمولا همچه مواقعی میگن "بی خود"
اما بعنوان یک انسان بالغ که سنش را نمی گویم و شما هم نمیدانید چون غلط به شما گفته اند این حرف را نمی زنم ،چون خارج از ادب است

لابد با توجه به وضعیت مالی مردم بلاد شما
چند دانگی از بلاگ اسکای را خریده اید و ما خبر نداریم
علیرغم اینکه نوش جانتان، اما حقیر از هر دیواری بالا می روم چه برسد از دیوار وبلاگ تان
پس نه خواهش کنید نه التماس

مقداد جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 14:49

پس یادت اومد! نمیخواد بگی، حدس میزنم چی میخوای بگی:))
بابا بیخیال، انقده به پر و پاچه هم نپیچین!

یاد اون مصرع شعری افتادم که می گه:
ای هیچ ز بهر هیچ بر هیچ مپیچ

مقداد جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 22:27

چه شعر پیچ در پیچیه

کمی پیچش زیاده
با سرعت مطمئن رانندگی کنید

امیر جمعه 12 اسفند 1390 ساعت 23:05 http://tehranneshin.blogsky.com

امان از دست این دوستان قدیمی
چندی پیش فکر می کردم که من در سالها پیش مانده ام با دوستانی
از همان سالها . که آنهاهم در همان سالها مانده اند . و وقتی دوستی
قدیمی رفتاری خارج از قالب آن سالهایش می کند با او صحبت می کنم
که چرا چنین کرده .
اما حال می پندارم که این صحبتی بیهوده است چرا که او دیگر تغییر کرده و مربوط به آن سالها نیست . پس باید او را د رهیبت جدید جستجو
کنم و بپذیرم . مسلماْ من نیز در هیبت سالهای قبلم نیستم . اما برای بعضی ها گذر از سالها معادل گذر از قالبها و مرزهاست وشاید گذر از انسانیت . امید که من از انسانیتم نگذرم .
درود بر امید عزیز

امیر عزیز!
اگر تغییر را در دوستان بپذیریم
دوستی ها دوستداشتنی تر می شود
قربانت که اینهمه می فهمی

رضا شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 09:37 http://mahjoori.blogfa.com

سلام رفیق
عرض ارادت و دیگر هیچ
از هندسه و حقوق و خط خش بیا بیرون

میگن ریاضی مادر علوم است
دست کم نگیرش

مهسا شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 13:52 http://fekreajib.blogsky.cim

سرفه سرفه!!!!

اگه سوال فیزیکی و یا ریاضیات سیاسی دارند حضار ما ابراز وجووود مینمایمممممممممم. هه ههه

سخت هاش را واسه شما می فرستیم

فریناز شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 14:45

خواهش چرا ولی التماس نه!

اصلا هر کاری میخواین بکنین...

بودنتون واقعا خسته م کرده

خداحافظ

می بینید بله گرفتن کار همچین سختی هم نیست؟

ضمنا! خدا وجود بعضی از بندگانش را کیفر گناهان بعضی دیگر قرار داده است. برای همین است که میگویند دار المکافات

negar شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 18:54 http://tahekhat.blogsky.com/

شدیدا" موافقــــــــــــم با فرمایشات اینجانب...



یهو چقد ادبی شدم...

ممنون بابت تاییدتان

فریناز شنبه 13 اسفند 1390 ساعت 18:57

ولی من در برابر شما کوتاه بیا نیستم!


امشب میرم توبه کنم بلکه این گناهم بخشیده شد و کیفیرش!!! برداشته شد من یه نفس راااااحتی بکشم

اینقدر جواب منو ندین.من نمیخورم جواب میدم!

دیگه واقعا خداحافظ

نمیدونم خبر دارید یا نه؟
من دیگه با خدا رفیق حموم و گرمابه شدم
بهش میگم ازتون قبول نکنه

ببین! منم الان بند پ دارم دیگه! مواظب باش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.