گرمک

شیرین ، خنک ، دلچسب و آبدار

گرمک

شیرین ، خنک ، دلچسب و آبدار

ارز بهشت


دیروز و پریروز کلاس آموزشی در شرکت داشتیم. لابلای مباحثی که مطرح می شد مدرس از شنیدن اینکه کارخانه ی ما 6 ماه سال کار می کند و 6 ماه دیگر غیر فعال و در حال اورهال است تعجب کرد.

میگفت در کشورهای پیشرفته از تمام ظرفیت سال برای تولید استفاده میکنند حیف است که نیمی از طول سال سرمایه تان بخوابد. تو همین وقت یکی از همکاران به شوخی گفت: استاد! حدیث داریم خواب مومن عبادت است. ما هم کلی خندیدیم .


 اما خوب که فکر کردم دیدم گذشته از مزاح بودن خیلی به اعتقادات و واقعیات جامعه ی ما نزدیک است.


ما اغلب تمام کاستی های خود را در زیر امنیت اخروی خود مخفی می کنیم.


کی گفته جای ما ایرانی های شیعه با این متد زندگی در بهشت است و اجنبی های لامذهب با اون نحوه زندگی در جهنم است؟


من که گمان نمی کنم بهای بهشت ما این باشد که الان هستیم و تصور می کنیم.


 

گرمک طنز:


چیست جانا! ارز رایج در بهشت؟       از حکیمی پیر کردم این سوال

 

پول آنجا واحد پول کجاست؟             پوند و دینار  و دلار، ین یا ریال ؟

 

گفت: آنجا کارت ِ عابر می دهند        هرچه خواهی می کشی پول ِ حلال

 

کف بریدم ، معلق از شادی زدم         گفتم از امروز دیگر بی خیال

 

خنده زد آن پیر دانا بر من اش            من خجل ساکت شدم از قیل و قال

 

گفت: جانا! بی خیال ارز شو!            رو به آب ِ پاک کن دل را زلال

 

ارز آنجا ارزش دلهای ماست             گر سفیدی یا سیاهی چون بلال

 

ارز آنجا نور باشد نور عشق              هیچ دیدی نور تابد از زغال؟

 

پس دلت از نور حق لبریز کن            تا بهشتت پر شود از ارز و مال


 

گرمکانه: صهبانا  و کوروش هم رفتند. گرمک و این پوست کلفتی بوالعجب است.

نظرات 27 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 08:59 http://ro0oz.blogsky.com

سلام

خیلی ناراحت کنندست که آقای پونکی رفتند....بدترین خبری بود که میشد شنید.....

خیلی دلم گرفت....تو رو خدا داداش شما دیگه حرف رفتنو نزنید...

واقعا انسانهایی مثل آقای پونکی ارزش بهشتی شدنو دارند

بسیار بد

سعید عزیز ناب بود چون نام وبلاگش

کاش برای برگشتن و حضور دوباره اش راهی بجوید

من فعلا پوستم کلفت است
ممنون

سعید پونکی پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 09:47

سلام بر امید عزیز
واحد پول ما را صفر ها هم قبول ندارند و قراراست چند صفری زحمت را کم کنند ... اما خوب جای شکرش باقی است که هنوز اعداد دیگر از ما قهر نکرده اند .

بابت گرمکانه : هم از لطف شما ممنون و هم متاسفم که لیاقت همراهی با دوستان خوبی چون شما را نداشتم .

انشاءالله شما پایدار و پیوسته نور و گرما بخش محفل دوستان باشید.

درود سعید جان!
قصدم از گفتن این حرف خداحافظی نبوده و خدا حافظی نیز نمی کنم

بودن با شما و در کنار شما فرصتی و موهبتی برای من بود

سوال هم نمی پرسم
چون خود بارها اینکار را کرده ام
و دوستانی را ازرده ام

فقط منتظر حضور شما در گوشه ای از این دنیا مجازی هستم
ما را بی خبر نگذار

فاطمه پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 10:49 http://ro0oz.blogsky.com

میبینم که داداش ما کلاسم میره...حالا کلاس چندمی داداش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا به این پشت کار تبریک میگم

یه سوال:داداش مگه تو بهشتم باید پول ببریم؟؟؟


بهشت را به بهـــــــــــــــــا میدهند نه به بهانه

کلاسم مون کجا بود؟

بهر حال هر جایی یه پولی رایج است
هر چیزی بهایی دارد و باید پرداخت کرد تا به دست اورد

باید دید این بها در بهشت چیست؟
بهانه را واقفم

نیلوفر پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 11:53 http://vaslehpineh.persianblog.ir

یه وقت جدی جدی تصمیم به رفتن نگیرین ها!بودنتون و خوندن نوشته هاتون خیلی وقتا قوت قلبه...به این مملکت بی صاحب هم تو رو خدا اینقدر پیله نکنین...

به اونا پیله نکنیم پس به کی گیر بدیم

گمان نکنم به این سادگی ها از اینجا ریشه کن بشم

مریم پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 13:20 http://arameshesabz.blogsky.com

مثل همیشه ناب و خواندنی

امیدوارم همیشه پوست کلفت باشین .

درود بر شما.

ممنون . به کلفت بودن عادت ندارم
شاید پوست کلفتی گرمک این بار یاری ام کند

درود سبز بر شما

نسرین پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 14:12 http://cloudy2010.blogsky.com

سلام
هنوز پست شما رو نخوندم
فعلا گرمک نوشت : به !‌ سلام جناب پونکی ... سلام جناب کوروش
؛ این یعنی هنوز هستید ها ؛ کجا رفتند؟ ... هستند... هم جناب کوروش و هم جناب پونکی
آن که باید برود بنده هستم که جز چرندیات چیزی برای دوستانم ندارم
به فکر فرو رفتم که واقعا من چرا هستم؟

معلومه شما هم دنبال بهانه میگردید برای تخته کردن در وبلاگتان
خدا اخرو عاقبت ما را بخیر کند

فکر کنم اخرش گرمک می مونه با حوضش

نسرین پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 14:21 http://cloudy2010.blogsky.com

من هم فکر نمی کنم
چند وقت پیش پستی تو وبلاگی خوندم با همین مضمون اما طور دیگه
از همون موقع ... من هم فکر نمی کنم

اینطور فکر نمی کنیم
ولی اینطور اموزه های دینی را به خوردمان می دهند. درسته؟

کوروش پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 14:53 http://korosh7042.blogsky.com/

درود بر امید مهربانم

که همیشه باعث شادی و بازتاب عشق است

مگر می شود عزیزی چون تو را که صاحب خانه ای
بی ادرس گذاشت

مشتاق دیدارم

پس مشتاقانه در انتظار ادرس جدید و کلبه سرای حضرت استادم

کوروش پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 15:11 http://korosh7042.blogsky.com/

گرمکانه باعثش شد نازنین
ای امید مهربان. یار عجین

من نخواهم رفت از پیش شما
چون که گردیدم کنون خویش شما

خانه ای نو میسازم از بهرشما
با شنا ، باید رسم بحر شما


خانه امید ماست
مشتاقانه چشم انتظارم

عاشقانه های مردزمینی پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 18:52 http://www.parseh2.blogsky.com

مذهب از بهترین وسیله های حکومت کردن وتحمیق توده است که به حول وقوه ی قلمی رجل سیاسی مون ازون بهترین استفاده هارومی کنن...
به همین خاطربودکه مارکس گفت: دین افیون توده هاست.
بایدیادبگیریم توهرموردی تعادل خوبه حتی در دین ومذهب....

----
خالی از لطف نیست:
دوستی دارم که مخترع ومبتکر هست ،بابت یکی ازاختراعاتش یه پلاکاردی زده بودن سرچار راه محل کارش ،روز دوم نشده اونو جمش کردن...ازاون طرف پلاکاردی بود بااین مضمون که الانه بیش از ۱۰روزه همش دارم می بینمش وخدامیدونه تاکی باشه:*جناب حجت السلام .....ورود شما رابه کنگره ی جهانی شیعه شناسی تبریک می گوییم*
اون بنده خدای مخترع کجا واین جحت السلام که خیلی زحمت کشیده کجا؟؟؟!!!!!!!

-----------------
سلام

عمری است
آغوش مترسک بازو
کلاغ نمی فهمد.

دین بازی سیاست روز شده است
باقی بهانه است

کاش عمر کلاغ روسیاه به سر اید

حسین ب پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 19:30 http://www.shamejam.com

استند بای بودن ما به نفع دشمناست ... اخلاق و آخرت ما 50% در گروی کار کردن و پیشرفت ماست ، هیچ وقت فراموش نکنیم اخلاق و علم و پیشرفت لازم و ملزوم همند

کاش همه این را باور داشتند و به کار می بستند
درود بر شما

یاس وحشی پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 19:49 http://yaasevahshi.ir

درود رفیق...
بهشت را به بها بدهند نه به بهانه!
شعر هم خوب بود...

ممنون

نکرت پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 20:16 http://www.aloode.blogsky.com

سلام امید جان
خوبی؟
شعرت خیلی خیلی قشنگ بود و البته متفاوت با قبلیا
نمیدونم به اینجور شعر میگفتن قصیده فک کنم
اما نظر من در رابطه با ارز و اصلا کلا خود بهشت چیزه دیگه ایه
اما هیشکس حرفامو نمیقبوله
بیخیالش
راستی
من هرشب میبینم نور تابد از ذغال ( روی سری قلیونم )
فدایت

هواسم به زغال قلیون نبود
کاش حرف دلت را زده بودی
شنیدنی است حتما

نکرت پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 20:20 http://www.aloode.blogsky.com

جدا صهبانا و کورش رفتند؟
مگه طاقت بیارن .
من خودم چندین بار ترک وب کردم اما دوباره لغزش کردم
امید وبلاگو رها نکنیا

من که معتادم
ترک اعتیاد موجب مرض است
خیالت راحت اخوی هستم

افسانه پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 23:04 http://gtale.blogsky.com

عیسی به دین خود وموسی به دین خود
چه بسامسلمانهایی هستند که فقط نامشان مسلمانی ایست .بهشت رابه انسان دهند که همه جوره انسانیت داشته باشد بهای بهشت فقط به نام مسلمان بودن نیست .چه بسا پیروان ادیان دیگر ازمن مسلمان در انسانیت گوی سبقت راربوده اند وبهشت رابه عمل خریده است نه به نام مسلمانی

حق با شماست
دین بازان را چه کنیم؟

زهرا جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 00:32 http://lovely-lover.blogsky.com/

به به عالییییییی بود

یاده یه آهنگ رضا صادقی افتادم که میگه:پوستُم سیاه دِلُم سفید(بلال رو که گفتین یادم اومدا)!!

سپاس . وجودتان سفید و نور باران

شنگین کلک جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 03:13 http://shang.blogsky.com

درود
خوشحالم از اینکه امید
همواره در جایی میروید
منتظر آدرسهای جدید
خواهیم ماند

جایی نمی خوام برم
برم شنگ بی خبر نخواهد بود
فعلا میخ مان محکم است

غلامرضا جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 04:28 http://azarkade.blogsky.com

درود بر شما ، ... یعنی خدا بهشت رو فقط، برای شیعیان ! اونهم از نوع حزب اللهیش ! اونهم تازه فقط ولایت پذیرش آفریده؟! اینجوری فکر کنم یه زمین اندازه کهریزک ، برا ، کل بهشت کافیه! با این حساب ببین جهنم چه قدیه! چقدر باید وسیع باشه که باقی آدما ، توش جا بشن ، هیچی دیگه اونجا هم مشکل مسکن خواهیم داشت!... در مورد رفتن دوستان ،باید بگم من هم دمق شدم ! آدم فکر میکنه یه جمع کوچیک مجازی ولی دوستانه ، داره، ... میگه و میشنوه!... یه دفعه، یکی میگه بای بای!... البته این حق اوناست ! حالا علتش هرچی باشه(خستگی، نداشتن وقت، انگیزه، حوصله، اجازه از عیال مربوطه!...،،یا توهم یا ترس یااحتیاط ...،،یا اینکه" مگه کی به حرف ما گوش میده ؟! مگه نفس ما چقدر تاثیر داره؟!چقدر بگم آخه؟! این چند نفرمخاطب، دردی رو از من دوا نمیکنه؟!حرف دل من رو نمیگیرن !نمیفهمن چی میگم!و و و...") یه ضربه به آدمائیکه احساس نزدیکی با اون آدم میکنن میخوره! واین خوب نیست! اینجوری میشی رفیق نیمه راه! حداقل اگه یکی میره ، ارتباط کامنتیش رو در یک حداقلی حفظ کنه ! رو این پیشنهاد، خودم هم فکر میکنم! هرچند که میگن رفیقان میروند نوبت به نوبت ! خدایا نوبتم کی خواهد آمد؟! آذرکده

گمانم شما تا اخر خط هستید
مگر فیلتر دست به تیزی بشه

بذار ه چی دلشان میخاد ببافند
خدا خیاط بهتری است
لباس بهشت را خدا باید بدوزد. قد و قواره اش را هم خودش بلده

صهبانا جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 16:04 http://sahbana.vastblog.com

سلام بر امید عزیزم
غربت و بی خانگی من به درازا نکشید ... هر چند که روی ماندن در بلاگ اسکای را نداشتم .
چند بار آمدم که آدرس جدید را برایتان بگذارم ...خجالت مانع شد....
آخر آدم اینقدر وبلاگ ذلیل !
این را به شوخی گفتم ... من ذلیل محبت دوستان هستم .
یکی دو روز منتظر مطلب یکی از دوستان بودم ... و بروز نشد.
احساس می کردم که یکی از بستگانم را از دست داده ام .
تازه فهمیدم چقدر به همه ی دوستان خوبم بویژه شما وابسته هستم .
اما امید عزیز ...
باور کن که تنها خجالت مانع از این شد که شما را زودتر خبر نکنم ...
اما باز هم جز شرم برایم نماند .
برادری را در حقم تمام کردی ...
خدا جبرانش را بکند عزیز .

از بقیه ی دوستان بخصوص سرکار خانم فاطمه و غلامرضای عزیز و نویسنده ی وبلاگ نکرت نیز متشکرم ....
قدر لطفشان را با تمام وجود میدانم

وجودت مثل همیشه گرمی بخش محفل دوستان ... درخشان وتابنده .
خدا یاورت . التماس دعا .
حق یاورتان ...

این همه گفتی از ما یک کلام پاسخ است:

ما خاک پایت هم نیستیم .

مهر شما را نمی توان به راحتی از دل بیرون کرد
چکنیم اسیرتیم اخوی!

اوجوبه جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 21:31 http://www.ojobeam.blogsky.com

سلام
یه پست گزاشتم که خیلی واسم مهمه که بیاین بخونین و نظرتون رو بهم بگین
منتظرم

درود
حتما

مسافر شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 02:29 http://doncorleone.blogsky.com

نمیدونم چرا مسائل جدی رو که گاهی جای گریه داره به شوخی میگیریم ۶ ماه اورهال ؟ این بعنی مدیریت غلط و باید اون مدیر رو به سلابه بکشن

فعلا که بجای سلابه سلطنت می کنه

زهرا شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 02:56 http://lovely-lover.blogsky.com/

سلام آقا امید
ممنون بابت گوشزداشتباه
خیلی لطف کردین وگرنه من حواسم اصلا نبود

وحید زایری شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 14:28 http://azadyandish.persianblog.ir/

ما هم اورهال داریم ولی نوبتی ! یعنی از هشت واحد تصفیه گاز ، نوبتی یکی را در این 6 ماه تعمیرات اساسی می کنند .
حرفتان هم بسیار به جاست . ما ایرانیها استاد توجیه و تاویل هستیم و برای هر کار صحیحی و خلافی ، هزاران دلیل داریم .

دلیل نه، توجیه اخوی!

صدف شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 14:55

من دیشب نظرم رو واسه پست قبلیتون گذاشتم.
معذرت امید خان.


خوشم اومد شما و صهبانا چه لاوی ترکوندین هاها.

خواهش

جناب صهبانا ارتباط قلبی زیادی با حقیر دارند
اگرچه هیچوقت ایشان را از نزدیک ندیده ام
یعنی سعادت نداشته ام

ممنون که توجه دارید

Ziba یکشنبه 27 شهریور 1390 ساعت 09:54 http://zibaaa.blogsky.com/

وا !!!!!!!!!!!!!!!کوروش که سایت زده دیشب بود فک کنم تو یاهو با هاشون گپ زدیم
ایشون دیگه سایت دارن به به
پستتونو نخوندم چون
یه مقداری کار دارم

معذرت

اره سایت زده

کاش همین دورا برا هم یه وبلاگ راه می انداخت

سایت جذابیت وبلاگ را نداره

مثل باران یکشنبه 27 شهریور 1390 ساعت 14:06

همون قضیه هرکی خبر داد

میخواستم پستی در مورد این موضوع بذارم که دیگه شما حق مطلب رو ادا کردین و انصافا چقدر عالی
پیشترها فکر میکردم این جماعت دست پرورده شیطونن
اما بیچاره شیطون در مقام شاگردی اینها هم کم میاره

حالا این 3 هزار میلیارد تومن رو ما فهمیدیم
خدا میدونه چه دزدی های دیگه ای که صورت گرفته و من و شما بی خبریم
ممنون برای این متن خیلی خوب
فقط امیدوارم فیلتر نشید

امیدوارم
ممنون مثل همیشه از مثل باران مهربان

فریاد دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 08:11

نوش جانشان اینهمه پول ایران را خوردند صدایی از کسی بلند نشد حالا این 3 میلیارد تومان ناقابل را خوردن همه فهمیدند .
بیچاره ما که در چه خواب خرگوشی هستیم

گیر میکنه تو گلوشان
اونجا پایین تر گیر میکنه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.